You are here
Home > Biznes i Finanse > Jak zatrzymać klienta?

Jak zatrzymać klienta?

karty

Budowanie lojalności wśród klientów jest jednym z najważniejszych zadań pracowników działu marketingu. Duża ilość podobnych towarów oraz usług wymusza na przedsiębiorstwach korzystanie z narzędzi, które spowodują przywiązanie klienta do danej marki lub produktu.

Firma tworząc własne programy lojalnościowe, które mają szybko przynieść zamierzone efekty, często popełniają błąd kierując go do wszystkich grup klientów. Dlatego przed stworzeniem odpowiedniej oferty warto zrobić dokładną analizę czy ma być ona skierowana wyłącznie do klienta indywidualnego czy biznesowego. Wybór będzie zależał od celu akcji oraz możliwości finansowych firmy. W przypadku gdy chcemy dotrzeć do klientów biznesowych, a nie mamy zbyt dużych środków finansowych warto pomyśleć o ofercie skierowanej do ich indywidualnych potrzeb. Najlepiej sprawdzą się tutaj krótkie akcje promocyjne, których nagrody będą dostosowane do potrzeb danej grupy.

Gdy myślimy o stworzeniu programu dla większego grona klientów indywidualnych warto wtedy pomyśleć o tym, aby jego system nagród był rozbudowany oraz atrakcyjny. Dodatkowo jego regulamin musi być skonstruowany w miarę jak najprostszy sposób. Obsługa programów lojalnościowych to skomplikowany proces. Niewątpliwie pomagają w tym różnego rodzaju rozwiązania informatyczne. Skorzystanie z oferty doświadczonego producenta tego typu oprogramowania pozwoli na dostosowanie go do indywidualnych potrzeb przedsiębiorstwa. Rozwiązania IT dodatkowo pomogą w szybki sposób przygotować ofertę skierowaną do różnych grup klientów.

Ich kolejną olbrzymią zaletą jest możliwość analizowania i raportowania wyników akcji promocyjnej. Dzięki nim firma jest wstanie sprawdzić jakie realne efekty przynosi ich program oraz czy istnieje jakiś sposób, który pozwoli na osiągnięcie większych zysków. Dodatkowo coraz częściej wykorzystywane są aplikację na urządzenia mobilne. Pozwalają one klientom na szybkie sprawdzenie oferty dostępnych promocji. Dzięki połączeniu z Internetem umożliwiają również sprawdzenie gdzie znajduje się najbliższy sklep oraz jakie posiada on ekskluzywne promocje. Aplikacje taka może dodatkowo zbierać punkty dla klienta w momencie kiedy dokona on wizyty w sklepie. Oprogramowanie wykorzystywane do obsługi programu lojalnościowego powinno być zintegrowane z innymi systemami informatycznymi w przedsiębiorstwie. Warto również pamiętać, aby obsługiwało ono wszystkie możliwe procesy związane z programem

Dodaj komentarz

Top